34_featured-events 34_checkmark 34_featured-events
Fragt 29,95 kr. - gratis ved 499 kr.
Du kan glæde dig
Spotpris

Du kan glæde dig

Læseprøve
Har du nogensinde undret dig over, hvorfor de fleste mennesker stopper op for at betragte en smuk solnedgang? Eller hvorfor vi alle bliver tryllebundet af kirsebærtræers blomstring eller dyrebørns tumlen? En række nye forskningsresultater viser en tydelig forbindelse mellem vores omgivelser og vores mentale sundhed. Fx viser studier, at mennesker med solrige arbejdspladser sover bedre og ler oftere end deres kollegaer på skyggefulde kontorer, og at blomster ikke alene hjælper på humøret, men også hukommelsen.

Ikke desto mindre bevæger vi os ofte rundt i den fysiske verden, som om den var en scene eller en livløs kulisse for daglige aktiviteter - selv om den i virkeligheden er en evig kilde til positivitet og bugner med muligheder for inspiration. Og det handler ikke om at finde glæden i verdens fjerneste afkroge, men om at søge den lige der, hvor du er.

I Du kan glæde dig udforsker den amerikanske designer og forfatter Ingrid Fetell Lee, hvordan de dagligdags rum og objekter, vi interagerer med hver dag, har stærk og overraskende indvirkning på vores humør. Med baggrund i resultater fra psykologi og neurovidenskab undersøger Lee, hvordan og hvorfor ydre rammer kan fremme en bestemt type følelser, og hun giver helt konkrete anvisninger på, hvordan vi kan nyde flere glæder i vores umiddelbare nærhed og udnytte kraften i vores omgivelser. Selv små ubetydelige udtryk for glæde hober sig nemlig med tiden op, og før vi ved af det, står vi ikke kun med flere glade mennesker, men med en verden fuld af glæde.
  • Antal sider368
  • Højde232 mm
  • Bredde159 mm
  • Dybde24 mm
  • Vægt549 g
  • FormatHæftet
  • Bestillingsnr400703
Spotpris59,95 kr.Klubpris 199,95 kr.

Bøger i samme genre

Forfatter

Ingrid Fetell Lee

Ingrid Fetell Lee er en amerikansk designer og forfatter, hvis arbejde fokuserer på den måde, design påvirker vores sundhed og lykke. Hun har mere end 12 års erfaring med design og branding og bliver flittigt brugt som ekspert.

Hendes TED-talk fra april 2018, der baserer sig på tankerne i denne bog, har p.t. knap to og en halv million visninger på YouTube.